Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAtkinson, R. C.; Paulson, J. A.
InstitutionStanford Univ., CA. Inst. for Mathematical Studies in Social Science.
TitelAn Approach to the Psychology of Instruction.
[Report No.: TR-157
Quelle(1970), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Instructional Design; Learning Theories; Mathematical Models; Rote Learning; Teaching Methods
AbstractThis paper describes three models of learning theories, derives optimal presentation strategies for the models, and compares the effectiveness of the strategies in two computer assisted instruction experiments. The three models described are: 1) the linear, or response-insensitive model, in which the error probability for a given item depends on the number of times it has been presented; 2) the all-or-none model, in which the error probability for a given item depends on the number of times it has been answered correctly; and 3) the random-trial increments (RTI) model, which is a compromise between the linear and the all-or-none model. One of the computer assisted instruction experiments reviewed compared the strategy derived from the linear model with the all-or-none strategy and found that the all-or-none strategy accounted for significantly higher scores on both immediate and delayed posttests. The second experiment compared all three strategies, and found the RTI strategy to be most effective. The paper recommends the formulation of other learning models which would take into account different variables. (RT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: